Dlaczego warto zadbać o linkbuilding?

Data publikacji-
AutorRedakcja portalu Majsteria
Długość czytania5 min

Coraz większa liczba biznesów obecnych w Internecie sprawia, że – aby osiągnąć komercyjny sukces – trzeba wyróżnić się wśród konkurencji. Kluczowe w tym wypadku jest pozycjonowanie, którego celem jest sprawienie, aby Twoja strona była bardziej widoczna od konkurencji. Zwiększanie widoczności strony w wyszukiwarkach to główne zadanie SEO (Search Engine Optimatization) – działań, mających dostosować Twoją stronę do wymagań i algorytmów wyszukiwarek. Jednym z kluczowych działań w procesie pozycjonowania jest SEO linkbuilding – pozyskiwanie linków dla strony. Jest to proces wymagający specjalistycznej wiedzy – warto więc sprawdzić, na czym tak naprawdę polega. 

 

Dlaczego warto zadbać o linkbuilding?

Czym jest linkbuilding?

Linkbuilding to kluczowy element pozycjonowania stron internetowych. Jego działanie opiera się na polecaniu treści przez inne witryny, co wyszukiwarki internetowe interpretują jako wskaźnik wartości treści. Więcej o optymalizacji dowiesz się z artykułu Pozycjonowanie stron internetowych – poradnik.

Praktyka linkbuildingu SEO to zdobywanie jak największej liczby jakościowych linków zwracających Twoją stronę, które podbiją jej wyniki wyszukiwania. Mogą pochodzić one zarówno z krajowych, jak i międzynarodowych portali. W drugim przypadku mówimy o pozyskiwaniu linków zagranicznych – czyli strategii zwiększającej widoczność strony nie tylko w Polsce. Takie linkowanie może przynieść korzyści szczególnie firmom działającym globalnie. Ważne jest, żeby działania linkbuildingowe realizowane były z rozwagą – trzymanie się wytycznych jest kluczowe do tego, aby uniknąć kar, które mogą być nakładane przez wyszukiwarki za wykryte manipulacje. Celem SEO linkbuildingu powinno być zdobywanie linków naturalnych – przynosi to największe korzyści zarówno pod względem pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, jak i budowy pozytywnego brandingu w oczach użytkowników Internetu. 

 

Rodzaje linków i jak je zdobywać?

Żeby móc dobrze rozplanować strategię linkbuildingową, należy dobrze zrozumieć różne typy linków. Naturalne linki to takie, które zdobywane są bezpośrednio z innych stron internetowych – np. w postaci artykułów sponsorowanych. Organiczne zdobywanie linków osiąga się poprzez tworzenie wartościowych treści, które będą chętnie udostępniane przez inne strony internetowe. Sztuczne linki to takie, które tworzone są ręcznie – poprzez umieszczanie linków na różnego rodzaju forach czy w ramach komentarzy. Mogą one przynosić pewne korzyści, są jednak o wiele mniej wartościowe niż linki naturalne i nie stanowią takiej wartości w linkbuildingu SEO. 

 
 

Linki wewnętrzne 


Linki zewnętrzne 


Definicja 

Linki prowadzące do innych podstron serwisu w obrębie jednej  witryny 

Linki prowadzące do serwisów zewnętrznych


Znaczenie dla SEO

Pomoc w poprawie struktury i sprawniejszej nawigacji 

Zwiększenie autorytetu i wartości strony


Proces zdobycia 

Skuteczne linkowanie wewnątrz własnej strony

Pozyskiwanie linków z innych wartościowych portali 

Ważne:

Dla linkbuildingu najważniejsze są zewnętrzne linki naturalne – są to linki wysokiej jakości, które najlepiej wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, znacznie zwiększając jej autorytet. 

 

Strategia SEO linkbulding

Aby skutecznie pozyskiwać linki, niezbędne jest stworzenie skutecznej strategii dla SEO linkbuildingu. Strategię taką zaczyna tworzyć się poprzez analizę strony. Znalezienie odpowiednich słów kluczowych oraz zbadanie konkurencji pozwala zidentyfikować obszary, na których powinny skupić się dalsze działania. Kiedy posiadasz już swoje cele oraz wiesz, na jakich frazach się skupić, czas przejść do implementacji. Działania obejmują zwykle zdobywanie linków poprzez współpracę z portalami branżowymi oraz optymalizację treści w taki sposób, aby prezentowane artykuły były atrakcyjne dla czytelników oraz wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja SEO nie przynosi wyników od razu – zobaczenie rezultatów wymaga zwykle trochę czasu. 

Cały proces może wydawać się dosyć skomplikowany – warto rozważyć w tym obszarze pomoc profesjonalistów. Specjalistów SEO znajdziesz m.in. w serwisie Majsteria, w kategorii E-marketing. Wystarczy, że dokładnie opiszesz i dodasz zlecenie, a wykonawcy sami się z Tobą skontaktują. Możesz również wykorzystać drugą drogę i samodzielnie przejrzeć opublikowane oferty. 

 

Linkowanie – czyli gdzie publikować artykuły, aby zdobywały ruch na naszą stronę?

Kluczowy dla pozyskiwania linków jest wybór odpowiednich miejsc, w których opublikowane zostaną artykuły. Umiejętność znalezienia odpowiednich platform do publikowania treści jest równie ważna jak ich jakość. Miejsca takie jak portale i blogi branżowe mogą generować znaczący ruch na Twoją stronę, jeśli treści będą wartościowe dla czytelników.

Wysoka jakość ruchu na stronę zwykle skutkuje zwiększeniem liczby konwersji oraz faktycznym wzrostem autorytetem portalu, co jest niezwykle ważne dla linkbuildingu SEO. Warto także rozważyć współpracę z innymi stronami wewnątrz Twojej branży. Wzajemna promocja może być korzystna obustronnie, a wymiana linków z wartościowymi i powiązanymi tematycznie stronami znacząco zwiększy wartość oraz widoczność Twojej witryny w sieci. 

 

Pozyskiwanie linków zagranicznych – kiedy warto

Pozyskiwanie linków zagranicznych to proces szczególnie istotny dla firm, które działają na arenie międzynarodowej lub chcą dokonywać ekspansji na rynki zagraniczne. Zwiększają one globalny zasięg oraz widoczność strony, wspierając jej pozycję w wynikach wyszukiwania na całym świecie. Pozyskiwanie takich wartościowych linków potrafi być o wiele trudniejsze, niż w przypadku zwykłego krajowego linkbuildingu. Warto w takim wypadku skorzystać z pomocy agencji doświadczonej w globalnym digital marketingu. Zazwyczaj duże huby mają większe możliwości i posiadają własne kontakty branżowe, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. 

Staranna realizacja strategii linkbuildingowej nie tylko zwiększy ruch, lecz także wzmocni pozycję oraz autorytet Twojej strony, co niewątpliwie wpłynie także na sukces samego biznesu.

 

Zobacz też inne artykuły

Pozycjonowanie stron internetowych – poradnik
Marketing, reklama
Pozycjonowanie serwisów internetowych – zarówno skromnych, posiadających kilka stron, jak i dużych platform sprzedażowych – to standard w nowoczesnym podejściu e-marketingowym. Na czym polega SEO i dlaczego wdrażając pewne standardy należy zaufać profesjonalistom, a...
Narzędzia do SEO – czy i kiedy warto z nich korzystać?
Marketing, reklama
Pozycjonowanie serwisów internetowych bezwzględnie wymaga tego, by wykorzystywać regularnie możliwości technologii i narzędzi do SEO. Które z nich można uznać za kluczowe w codziennej pracy nad rozwojem danego serwisu? Podstawą wydają się być narzędzia opracowane przez Goog...