Czym jest linkbuilding?
Linkbuilding to kluczowy element pozycjonowania stron internetowych. Jego działanie opiera się na polecaniu treści przez inne witryny, co wyszukiwarki internetowe interpretują jako wskaźnik wartości treści. Więcej o optymalizacji dowiesz się z artykułu Pozycjonowanie stron internetowych – poradnik.
Praktyka linkbuildingu SEO to zdobywanie jak największej liczby jakościowych linków zwracających Twoją stronę, które podbiją jej wyniki wyszukiwania. Mogą pochodzić one zarówno z krajowych, jak i międzynarodowych portali. W drugim przypadku mówimy o pozyskiwaniu linków zagranicznych – czyli strategii zwiększającej widoczność strony nie tylko w Polsce. Takie linkowanie może przynieść korzyści szczególnie firmom działającym globalnie. Ważne jest, żeby działania linkbuildingowe realizowane były z rozwagą – trzymanie się wytycznych jest kluczowe do tego, aby uniknąć kar, które mogą być nakładane przez wyszukiwarki za wykryte manipulacje. Celem SEO linkbuildingu powinno być zdobywanie linków naturalnych – przynosi to największe korzyści zarówno pod względem pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, jak i budowy pozytywnego brandingu w oczach użytkowników Internetu.