Pozycjonowanie stron – co to takiego?
Pozycjonowanie stron, często bywa zamiennie określane skrótem SEO. To nazwa pochodząca od skrótu z języka angielskiego – Search Engine Optimization. Zgodnie z jego rozwinięciem, SEO – a więc i pozycjonowanie – można uznać za kompleksowy proces optymalizacji strony internetowej (czy też stron), by wyszukiwarki internetowe umieszczały je możliwie jak najwyżej w wynikach prezentowanych użytkownikowi.
Cel do osiągnięcia jest więc bardzo precyzyjnie określony: zwiększenie liczby odwiedzin w danym serwisie internetowym – nie poprzez np. system reklam płatnych, a dostosowanie wspomnianego serwisu tak, by algorytm Google czy Bing uznał go za najbardziej wartościowy i odpowiadający potrzebom użytkowników. W ten sposób można analizować wyniki i pozycje dla danej witryny w ramach SERP, czyli w rezultatach sieci wyszukiwania (skrót od ang. SERP – Search Engine Results Pages).
W ten sposób można przeanalizować np. jakie domeny internetowe będą znajdowały się najwyżej w wynikach na frazę np. „pozycjonowanie stron poradnik”, a jakie w przypadku zapytania „jaka firma pozycjonuje sklepy internetowe”.