Pomysł na sklep internetowy – gdzie szukać inspiracji?
Rynek e-commerce nieustannie utrzymuje tendencję wzrostową, zwiększając obroty i liczbę działających podmiotów. Każdego roku przybywa sklepów internetowych i sprzedawców. Chcesz mieć udział w tym rynku i zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy? Pierwszym etapem na drodze do celu powinien być odpowiedni pomysł.
W sieci można sprzedawać praktycznie wszystko. Nie ma znaczenia gabaryt, zastosowanie ani nawet miejsce produkcji. Wybierając branżę dla swojego sklepu, weź pod uwagę:
-
własne zainteresowania – łatwiej sprzedawać i polecać produkty, na których się znasz;
-
dostępność asortymentu – oceń możliwości zamówienia lub wyprodukowania konkretnych przedmiotów;
-
popularność branży – wchodząc w najpopularniejsze branże, masz szansę na duży ruch, jednak będziesz borykał się z mocną konkurencją. Pracując w niszy, masz mniejszy dopływ klientów, jednak częściej wizyta w sklepie zakończy się zakupami.
Kolejnym etapem będzie dostarczenie zaopatrzenia do sklepu internetowego. Jak zacząć i czy musisz uwzględnić koszty wynajmu magazynu? Niekoniecznie. Towar do sklepu internetowego z reguły pochodzi z trzech źródeł:
-
tradycyjne hurtownie,
-
hurtownie dropshippingowe,
-
własna produkcja.
Każde z tych rozwiązań przynosi określone korzyści, ale ma też słabsze strony. Rozważ wszystkie argumenty, przeanalizuj własne możliwości techniczne i finansowe, a potem zastanów się jak założyć sklep internetowy w najwygodniejszym modelu.
Warto wiedzieć:
Raport „E-commerce w Polsce 2020” opublikowany przez Gemius wskazuje, że aż 72% polskich klientów robi zakupy w sklepach internetowych. Roczny wzrost rynku e-commerce w naszym kraju wynosi około 12%.