Jak założyć sklep internetowy?

Data publikacji-
AutorRedakcja portalu Majsteria
Długość czytania6 min

Sklep internetowy to spełnienie marzenia o niezależności finansowej, forma rozwoju sklepu stacjonarnego lub szansa zarobienia na własnej pasji. Przy odpowiednim podejściu każdy może osiągnąć założony cel. Poznaj podstawy branży e-commerce i dowiedz się, jak założyć sklep internetowy.

Jak założyć sklep internetowy?

Pomysł na sklep internetowy – gdzie szukać inspiracji?

Rynek e-commerce nieustannie utrzymuje tendencję wzrostową, zwiększając obroty i liczbę działających podmiotów. Każdego roku przybywa sklepów internetowych i sprzedawców. Chcesz mieć udział w tym rynku i zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy? Pierwszym etapem na drodze do celu powinien być odpowiedni pomysł. 

W sieci można sprzedawać praktycznie wszystko. Nie ma znaczenia gabaryt, zastosowanie ani nawet miejsce produkcji. Wybierając branżę dla swojego sklepu, weź pod uwagę:

  • własne zainteresowania – łatwiej sprzedawać i polecać produkty, na których się znasz;

  • dostępność asortymentu – oceń możliwości zamówienia lub wyprodukowania konkretnych przedmiotów;

  • popularność branży – wchodząc w najpopularniejsze branże, masz szansę na duży ruch, jednak będziesz borykał się z mocną konkurencją. Pracując w niszy, masz mniejszy dopływ klientów, jednak częściej wizyta w sklepie zakończy się zakupami. 

Kolejnym etapem będzie dostarczenie zaopatrzenia do sklepu internetowego. Jak zacząć i czy musisz uwzględnić koszty wynajmu magazynu? Niekoniecznie. Towar do sklepu internetowego z reguły pochodzi z trzech źródeł:

  • tradycyjne hurtownie,

  • hurtownie dropshippingowe,

  • własna produkcja.

Każde z tych rozwiązań przynosi określone korzyści, ale ma też słabsze strony. Rozważ wszystkie argumenty, przeanalizuj własne możliwości techniczne i finansowe, a potem zastanów się jak założyć sklep internetowy w najwygodniejszym modelu. 

Warto wiedzieć:

Raport „E-commerce w Polsce 2020” opublikowany przez Gemius wskazuje, że aż 72% polskich klientów robi zakupy w sklepach internetowych. Roczny wzrost rynku e-commerce w naszym kraju wynosi około 12%.  

 

Jak założyć sklep internetowy – krok po kroku

Kolejny wybór będzie dotyczył miejsca funkcjonowania Twojego sklepu, czyli platformy sprzedażowej. Istnieje wiele sposobów na to, jak założyć sklep internetowy za darmo. Szablony w niektórych platformach umożliwiają stworzenie sklepu nawet w kilka godzin.

Jak stworzyć sklep internetowy na WordPress?

WordPress to jedna z najpopularniejszych platform, na której działa prawie połowa witryn internetowych. Można tu stworzyć sklep za darmo, korzystając z gotowych szablonów. Jak stworzyć sklep internetowy na WordPress? Wystarczy zainstalować oprogramowanie, a potem przejść do konfigurowania sklepu. Możesz wybrać adres sklepu, branżę, a także ustawić wygląd witryny. 

 

Platformy przeznaczone do tworzenia sklepów internetowych

WordPress to nie jedyna platforma do prowadzenia sklepu internetowego. Wśród popularnych znajdują się także:

  • Prestashop,

  • Shoper,

  • Click Shop,

  • IaI Shop,

  • Shoplo,

  • Magento.

Zanim zaczniesz czytać o tym, jak stworzyć sklep internetowy na konkretnych platformach, sprawdź ich funkcjonalność. Możesz zobaczyć, jak działają strony potencjalnych konkurentów. 

 

Sklep internetowy budowany od podstaw

Przygotowanie własnej indywidualnej witryny sprzedażowej sprawi, że sklep będzie oryginalny i dostosowany do Twoich preferencji. Nie musisz robić tego samemu. Poszukaj specjalisty, który będzie wiedział, jak otworzyć sklep internetowy i zrobi to za Ciebie. Takich fachowców możesz znaleźć w serwisie Majsteria, w kategorii Programowanie i IT. Wystarczy zostawić ogłoszenie z konkretnymi wytycznymi i poczekać na oferty od zainteresowanych wykonawców. 

 

Prowadzenie sklepu internetowego – koszty

Wkład w biznes e-commerce nie ogranicza się tylko do opłaty za założenie strony i zdobycia wiedzy o tym, jak założyć sklep internetowy. Koszty stałe będziesz ponosił przez cały czas prowadzenia sklepu, a należą do nich opłaty za:

  • domenę;

  • pakiet hostingowy;

  • zabezpieczenia SSL.

Dodatkowo musisz liczyć się z koniecznością zatrudnienia firmy informatycznej i księgowej. Podstawowy miesięczny koszt utrzymania sklepu internetowego może wynieść od około 500 złotych do nawet kilku tysięcy złotych.

 

Jak wypromować sklep internetowy?

Ogromna popularność zakupów w Internecie przekłada się na duży wzrost liczby sklepów internetowych. Jak założyć swój biznes online i sprawić, żeby się wyróżniał? Poznaj najpopularniejsze metody. 

 

Pozycjonowanie sklepu internetowego

To tworzenie treści na stronie sklepu, które mają wprowadzić witrynę do wymarzonego TOP10 w danej kategorii. Jak pozycjonować sklep internetowy? Sukcesywnie dodawaj nowe, oryginalne i wartościowe merytorycznie treści, zawierające frazy wyszukiwane przez potencjalnych klientów. 

Reklamy w Internecie

Jak wypromować sklep internetowy i gdzie umieścić reklamy? Według badań marketingowych najskuteczniejszą formą promocji jest reklama Google Ads. Możesz też spróbować umieszczać reklamy na serwisach branżowych, portalach społecznościowych czy na tradycyjnych ulotkach. 

Warto wiedzieć: 

Promowanie i pozycjonowanie sklepu w Internecie to proces długotrwały. Na pierwsze wyniki profesjonalnie przeprowadzonej kampanii możesz czekać nawet kilka miesięcy. Pozycjonowanie wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, dlatego warto skorzystać z pomocy agencji lub freelancerów. 

 

Biznes online – czy warto prowadzić sklep internetowy?

Prowadzenie sklepu internetowego to zajęcie coraz łatwiejsze. Platformy są przyjazne w obsłudze, a w sieci znajdziesz wiele poradników o tym, jak prowadzić sklep internetowy. Jednak do założenia, uruchomienia i wypromowania sklepu będziesz potrzebował pomocy specjalistów. Gdzie szukać takich ludzi? Skorzystaj z serwisu Majsteria, gdzie kontakty możesz nawiązać na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest przeszukiwanie odpowiednich kategorii w celu znalezienia fachowca. Znacznie skuteczniejsze będzie jednak drugie rozwiązanie, czyli dodanie zlecenia i oczekiwanie na konkretne oferty. Sprawdź serwis i już dziś wejdź w świat sprzedaży internetowej.

Zobacz też inne artykuły

Kim jest UX designer i czym się zajmuje?
Programowanie, IT
Zawód UX designera wielu osobom kojarzy się z programowaniem – w końcu specjalista ten bierze udział przy tworzeniu np. stron internetowych czy aplikacji mobilnych. Jednak UX daleki jest od ścisłego kodowania. Znacznie bliżej mu do marketingu, a nawet psychologii. Co to UX designe...
Bezpieczeństwo strony internetowej – jak chronić swój biznes online?
Programowanie, IT
W dobie Internetu złodziej, zamiast łomu i kominiarki, ma przy sobie podświetlaną klawiaturę i aktywną sieć VPN. Specjaliści zajmujący się tematyką bezpieczeństwa w sieci apelują, aby zawsze używać trudnych haseł, nie dzielić się nimi z obcymi i nie wchodzić w podejrzane linki. Co...