Mówi się, że istnieją dwa rodzaje stron internetowych: tanie strony i dobre strony. W rzeczywistości stworzenie profesjonalnej strony zajmuje kilka razy więcej godzin, niż stworzenie byle jakiej strony, więc stawka proporcjonalnie rośnie.
Dlatego zadaj sobie pytanie: czy bardziej zależy Ci na taniej stronie czy na dobrej stronie?
-
Jeżeli masz mniejsze wymagania, a Twoja strona ma być tylko ładną wizytówką lub osobistym blogiem – pomiń etap UX/UI i skontaktuj się bezpośrednio z web-developerem. Możesz też postawić na generator witryn, jednak wtedy zawartość strony internetowej będzie uboższa.
-
Jeżeli masz średnie wymagania i szukasz balansu między ceną a jakością – skontaktuj się z freelancerem od UX/UI lub freelancerem web-developerem (z reguły wystarczy tylko jeden z nich, ponieważ często ze sobą współpracują). Strona będzie wykonana solidnie i z myślą o SEO.
-
Jeżeli masz wysokie wymagania, np. potrzebujesz strony dla wielkiej korporacji lub krajowego serwisu z ogłoszeniami – skontaktuj się z dobrą agencją interaktywną. Zleceniem zajmie się sztab specjalistów, a Ty otrzymasz produkt z górnej półki oraz pakiet pozycjonowania.
Na pytanie, jaką strategię działania wybrać i z kim współpracować przy optymalizacji strony internetowej może dać odpowiedź artykuł Agencja SEO czy freelancer? Znajdź dobrego freelancera lub agencję – czyli takiego specjalistę, który może pochwalić się rozbudowanym portfolio wraz z efektami pozycjonowania i konwersją.
Niestety, sam estetyczny wygląd to w dzisiejszych czasach za mało, aby zajmować się profesjonalnym tworzeniem stron internetowych.
|
Masz niskie wymagania
|
Masz średnie wymagania
|
Masz wysokie wymagania
|
Nie znasz się na tworzeniu stron
|
Kreator stron WWW
|
Freelancer web-developer
|
Agencja interaktywna
|
Znasz podstawy tworzenia stron
|
Samodzielnie w CMS
|
Samodzielnie w CMS /
Freelancer web-developer
|
Agencja interaktywna /
Samodzielny wybór freelancerów
|
Dobrze znasz się na tworzeniu stron
|
Samodzielnie w CMS lub Frameworku
|
Samodzielnie w CMS lub Frameworku
|
Agencja interaktywna /
Samodzielny wybór freelancerów
|
Sprawdzając portfolio freelancera lub agencji, nie patrz tylko na zdjęcia i referencje, ale osobiście odwiedź stworzone przez nich strony. Poświęć trochę czasu na analizę: techniczną (Google Page Speed) i pozycjonowania (Ahrefs lub ręcznie w wyszukiwarce). Oczywiście zwróć też uwagę, jak ze strony korzysta się w praktyce – czyli czy została intuicyjnie zaprojektowana i czy potrafi zatrzymać przy sobie uwagę odbiorcy.
Pamiętaj, że każdy profesjonalny biznes powinien mieć równie profesjonalną stronę internetową. Jeżeli szukasz osoby lub firmy, które chcesz zlecić jej zaprojektowanie, możesz skorzystać z serwisu Majsteria. Zostaw swoją ofertę i poczekaj na kontakt specjalisty. Możesz też samodzielnie wyszukać fachowca i zwrócić się bezpośrednio z zapytaniem.