Ile kosztuje usługa pozycjonowania stron www?

Data publikacji-
AutorRedakcja portalu Majsteria
Długość czytania5 min

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google to większa szansa na pozyskiwanie klientów. Choć ruch z wyników wyszukiwania to jeden z najtańszych sposobów na zdobywanie użytkowników, to jednak jako przedsiębiorca musisz ponieść pewne koszty, aby móc znaleźć się wysoko w rankingu. Czy wiesz, ile kosztuje pozycjonowanie strony i za jakie konkretnie usługi trzeba zapłacić?

Ile kosztuje usługa pozycjonowania stron www?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron i za co konkretnie płacisz?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, cennik prawie zawsze opiera się na indywidualnej wycenie. Dzieje się tak dlatego, że ostateczna kwota uzależniona jest od wielu czynników: branży, konkurencji, kondycji strony, czasu i budżetu. Można przyjąć, że za pozycjonowanie stron małych firm cena zaczyna się od 1500 zł w górę za miesięczny abonament. Zwykle kwota ta wynosi w przedziale 2000 – 4000 zł, choć zdarzają się także budżety oscylujące wokół 8000 zł i dużo więcej. Co w danej kwocie robi agencja SEO?

  • Analiza słów kluczowych oraz przygotowanie strategii – agencja analizuje i przygotowuje słowa kluczowe, na jakie strona będzie wyszukiwana w Google oraz wstępną strategię, cele i prognozowane wyniki;

  • Analiza wstępna / Audyt SEO – cennik agencji zwykle zawiera analizę aktualnej sytuacji oraz audyt strony i dotychczasowych działań;

  • Treść i ich optymalizacja – przygotowanie zoptymalizowanych treści to jeden z głównych wyznaczników dobrego pozycjonowania. Cennik agencji w dużej mierze opiera się na przygotowaniu treści;

  • Linkbuilding – to proces czasochłonny i najbardziej kosztowny, a jednocześnie niezbędny do osiągnięcia wyznaczonych założeń;

  • Analizy i raportowanie – profesjonalna agencja SEO na bieżąco przedstawia wyniki swoich działań.

 

Ile wydawać na pozycjonowanie stron, żeby zobaczyć efekty?

Bardzo trudno jest stworzyć cennik na pozycjonowanie stron. Można jedynie założyć pewne minimalne stawki, które musi ponieść dany biznes, aby uzyskać oczekiwane założenia i efekty. Przykładowe wyceny miesięczne:

  • lokalny biznes w małym mieście: 2000 zł netto;

  • lokalny biznes w większym mieście: 3000 – 4000 zł netto ;

  • mały biznes krajowy: 3000 – 4000 zł netto; 

  • duży biznes krajowy: 4000 – 6000 zł netto; 

  • mały sklep internetowy: 3000 – 6000 zł netto; 

  • duży sklep internetowy: 5000 – 10 000 zł netto. 

 

Na co wydawany jest budżet na pozycjonowanie?

Rozkład kosztów przy założeniu, że budżet na pozycjonowanie wynosi 3800 zł.

Dlaczego tanie pozycjonowanie nie działa?

Niski budżet na pozycjonowanie stron nie zadziała, bo poszczególne działania są kosztowne. Przy budżecie poniżej 1000 zł praktycznie niemożliwe jest przeznaczenie połowy tej kwoty na dobrego copywritera czy linkbuilding. Z tego względu pozycjonowanie stron zupełnie się takiej firmie nie opłaca. Dla klienta oznacza to słabej jakości teksty i wygenerowane automatycznie linki, co ostatecznie będzie działać na niekorzyść. 

Jeśli szukasz sprawdzonej i profesjonalnej agencji marketingowej lub specjalisty SEO znajdziesz ich w serwisie Majsteria, w Kategorii E-marketing.  Dodaj zlecenie i poczekaj na kontakt lub samodzielnie wyszukaj oferty spełniające Twoje oczekiwania.

 

Pozycjonowanie w Google – jak się rozliczać?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, cennik zazwyczaj zawiera kwoty za abonament miesięczny. Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób, które oczekują efektów i wysokiej jakości działań. Jeśli klient potrzebuje ciągłej optymalizacji swojej strony i chce mieć stałą kontrolę nad kosztami, abonament SEO będzie najlepszym wyborem

Warto wiedzieć:

Powoli odchodzi się od płatności za efekt czy roboczogodziny. Pozycjonowanie za efekt sprawdza się w mało konkurencyjnych branżach, przy kilku lub kilkunastu frazach w TOP 10. Jednak w praktyce ten sposób rozliczenia stosuje się coraz rzadziej.

 

Pozycjonowanie stron – cennik a opłacalność

Czy pozycjonowanie jest opłacalne? Inwestycja w SEO ma szereg zalet i korzyści, które trzeba wziąć pod uwagę, rozważając tego typu wsparcie dla swojej firmy. Przede wszystkim pozycjonowanie to:

  • większy ruch organiczny;
  • większa rozpoznawalność firmy;
  • wzrost zaufania wśród klientów;
  • pozycja eksperta w branży;
  • przewaga nad konkurencją.

 

Co jeśli nie masz budżetu na pozycjonowanie strony?

Dodatkowe wydatki w firmie zawsze budzą wątpliwości, szczególnie jeśli masz ograniczony budżet. Nawet jeśli w Twoich planach jest pozycjonowanie stron, cennik agencji może skutecznie zweryfikować te zamiary. Gdy firmy nie stać na wydatek rzędu 2000 – 3000 zł na usługi SEO – lepszym rozwiązaniem będzie zakup płatnej reklamy w Google Ads za mniejszą kwotę. Dodatkowo można skorzystać z tańszych opcji, np. zlecić konsultacje SEO, cennik takiej usługi jest niższy, a zdobyte informacje wykorzystasz do samodzielnych działań. Dobrym pomysłem jest także audyt SEO, cennik i w tym przypadku jest bardziej adekwatny do mniejszego budżetu.

Pozycjonowanie stron w Google to czasochłonna usługa, ale jednocześnie jeden z najbardziej skutecznych sposobów na pozyskanie darmowego ruchu z wyszukiwarki wprost na Twoją stronę internetową, sklep czy bloga. Warto zainwestować w usługi SEO, dzięki którym zwiększysz rozpoznawalność swojej firmy i zdobędziesz klientów.

 

Zobacz też inne artykuły

Pozycjonowanie stron internetowych – poradnik
Marketing, reklama
Pozycjonowanie serwisów internetowych – zarówno skromnych, posiadających kilka stron, jak i dużych platform sprzedażowych – to standard w nowoczesnym podejściu e-marketingowym. Na czym polega SEO i dlaczego wdrażając pewne standardy należy zaufać profesjonalistom, a...
Dlaczego warto zadbać o linkbuilding?
Marketing, reklama
Coraz większa liczba biznesów obecnych w Internecie sprawia, że – aby osiągnąć komercyjny sukces – trzeba wyróżnić się wśród konkurencji. Kluczowe w tym wypadku jest pozycjonowanie, którego celem jest sprawienie, aby Twoja strona była bardziej widocz...