Ile kosztuje pozycjonowanie stron i za co konkretnie płacisz?
Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, cennik prawie zawsze opiera się na indywidualnej wycenie. Dzieje się tak dlatego, że ostateczna kwota uzależniona jest od wielu czynników: branży, konkurencji, kondycji strony, czasu i budżetu. Można przyjąć, że za pozycjonowanie stron małych firm cena zaczyna się od 1500 zł w górę za miesięczny abonament. Zwykle kwota ta wynosi w przedziale 2000 – 4000 zł, choć zdarzają się także budżety oscylujące wokół 8000 zł i dużo więcej. Co w danej kwocie robi agencja SEO?
-
Analiza słów kluczowych oraz przygotowanie strategii – agencja analizuje i przygotowuje słowa kluczowe, na jakie strona będzie wyszukiwana w Google oraz wstępną strategię, cele i prognozowane wyniki;
-
Analiza wstępna / Audyt SEO – cennik agencji zwykle zawiera analizę aktualnej sytuacji oraz audyt strony i dotychczasowych działań;
-
Treść i ich optymalizacja – przygotowanie zoptymalizowanych treści to jeden z głównych wyznaczników dobrego pozycjonowania. Cennik agencji w dużej mierze opiera się na przygotowaniu treści;
-
Linkbuilding – to proces czasochłonny i najbardziej kosztowny, a jednocześnie niezbędny do osiągnięcia wyznaczonych założeń;
-
Analizy i raportowanie – profesjonalna agencja SEO na bieżąco przedstawia wyniki swoich działań.