Wybieranie słów kluczowych zacznij od określenia celu strony

Prowadzisz własny biznes i z pewnością masz też stronę internetową. Czy wiesz, do czego jest Ci potrzebna? Prawidłowe zebranie słów kluczowych musi być ściśle powiązane z tym, co jest celem ostatecznym dla właściciela witryny. Powinien on wiedzieć, czy np.:
-
chce na tej stronie rozwijać sprzedaż, co wymaga szerokiego podejścia do wyboru słów kluczowych;
-
ma tylko ściągać ruch na wybrane frazy kluczowe dotyczące biznesu;
-
liczy na generowanie leadów – zbieranie kontaktów przez formularz.
Zanim zaczniesz pracę nad zbieraniem słów kluczowych w Internecie, dokładnie przeanalizuj firmowe dane z Google Analytics. Istnieje tam funkcja celów, dzięki której w GA możemy monitorować, jakie działania podejmują użytkownicy na naszej stronie. Widać więc, czy np. trafiają na serwis po regularnym wpisywaniu określonego zapytania – być może zawiera ono słowo kluczowe, którego struktura strony dotychczas nie uwzględniała?
Ciekawą opcją jest powiązanie tego z analizowaniem danych z Hotjar. To narzędzie, które pozwala analizować, jak użytkownicy zachowują się na stronie – gdzie klikają, jak przewijają, co czytają. To także źródło wiedzy np. w kontekście tego, co interesuje ich na blogu internetowym danej firmy.