Strona internetowa – cena – od czego zależy?
Kluczowym czynnikiem wpływającym na cenę strony internetowej jest stopień skomplikowania. Wynika to bezpośrednio z liczby roboczogodzin, którą programiści i graficy muszą poświęcić na realizację całego projektu. Innymi słowy, im więcej funkcjonalności, dodatkowych elementów, niestandardowych rozwiązań i integracji, np. z serwisami zewnętrznymi, tym cena strony internetowej będzie wyższa. Dobrym przykładem są proste strony typu wizytówki, na których znajdują się wyłącznie informacje kontaktowe i krótki opis dotyczący np. działalności danego specjalisty. Cena strony internetowej tego rodzaju to przeważnie kilkaset złotych. Na drugim końcu znajdują się rozbudowane aplikacje webowe składające się m.in. z:
-
sklepu z dużą liczbą kategorii i podkategorii oraz zaawansowaną wyszukiwarką,
-
dynamicznych cenników,
-
rozbudowanych formularzy,
-
systemów rezerwacyjnych,
-
licznych podstron,
-
unikalnego interfejsu użytkownika,
-
możliwości zmiany języka polskiego na obcy,
-
wtyczek programowanych od podstaw oraz innych dodatków i funkcjonalności.
Rozbudowane aplikacje webowe umożliwiają założenie indywidualnego konta i rejestrację użytkowników. Pozwalają na dostosowanie dostępności treści internetowych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zlecając stworzenie rozbudowanej strony internetowej agencji, ceny zaczynają się od kilku, a kończą na kilkudziesięciu tysiącach złotych. Cennik stron internetowych jest często dostępny w ofercie danej agencji.